چرابایدتفاوت فرش۷۰۰شانه و۱۲۰۰شانه را بدانیم
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

خانواده های ایرانی بیشتر به دو دسته فرش ۷۰۰شانه و۱۲۰۰شانه بیشتر از سایر گروه ها علاقه دارند

معمولا انتخاب بین این دودسته فرش برای انها کمی دشوار است .در این متن ما سعی خواهیم کرد تفاوت بین فرش ۷۰۰شانه و فرش ۱۲۰۰شانه رابیان کنیم

مفهوم تراکم وشانه

تراکم وشانه در فرش ماشینی جز مفاهیم پایه در این دسته از محصولات است. میتوان گفت که اگر شما با مفهوم تراکم وشانه فرش ماشینی اشنا نباشید به هیچ عنوان نمیتوانید فرش۷۰۰شانه وفرش۱۲۰۰شانه را از همدیگر تشخیص دهید

تراکم چیست؟

به تعداد گره های خورده شده در یک متر از واحد طول تراکم گفته میشود.

شانه چیست؟

به تعدا گره های خورده شده در یک متر از واحد عرض شانه گفته میشود

خب با فهمیدن مفهوم تراکم وشانه فرش ماشینی میتوانیم راحتتر به بیان تفاوت های این دو دسته از محصول بپردازیم

تعریف فرش ۷۰۰شانه

فرش های ۷۰۰شانه به فرش هایی گفته میشود که در یک متر از واحد عرض ان تعداد۷۰۰گره خورده باشد

فرش های ۷۰۰شانه رایج معمولا دارای تراکم های۲۱۰۰،۲۲۵۰،۲۵۵۰هستند که هرچه فرش تراکم بالاتری داشته باشد از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است

از دلایل محبوبیت فرش های ۷۰۰شانه در بین مردم ایران میتوان به قیمت مناسب تر و همچنین طول نخ خاب بیشتر نسبت به فرش های ۱۲۰۰شانه  اشاره کرد قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان در مقایسه با باقیمت سایر فرش ها بسیار مناسب تر است

اقتصاد ایران در سال های گذشته دچار رکود تورمی شدید شده است این موضوع به عنوان یک معضل اساسی برای سیاستمداران ما تبدیل شده است. مردم نیز در این شرایط مجبور به تغییر سبک زندگی خود و همچنین صرفه جویی در هزینه های خود هستند

فرش ۱۲۰۰شانه

فرش های ۱۲۰۰شانه نیز دسته دیگر از فرش های مورد پسند مردم ایران است

این فرش به واسطه تراکم وشانه بالاتر ،زیبایی بیشتری نسبت به فرش های ۷۰۰شانه و۱۰۰۰شانه دارند.

فرش هایی ۱۲۰۰شانه در کنار زیبایی بیشتری که نسبت به فرش های ۷۰۰شانه دارند از میزان خاب کمتری نیز نسبت به فرش های ۱۲۰۰شانه برخوردار اند

قیمت فرش ۱۲۰۰شانه تراکم۳۶۰۰ نسبت به سایز فرش ها به دلیل استفاده از تکنولوژی به روزتر و همچنین نخ های با ظرافت بیشتر بالاتر است.فرش های ۱۲۰۰شانه دارای طرح و رنگبندی متنوع تر نسبت به سایر فرش های ماشینی است. امروزه شرکت های تولید کننده فرش ۱۲۰۰شانه بودجه زیادی را برای قسمت طرح و رنگبندی خود قرار میدهند .در بازار رقابتی فرش کاشان اگر شرکت ها در قسمت تخصیص بودجه به قسمت های طراحی و همچنین تبلیغات و بازاریابی کم کاری کنند به زودی محکوم به فنا و نابودی هستند.

امروزه شرکت ها با فعالیت در فضای اینترنت و تولید محتوا های کاربردی در رابطه با فرش ماشینی سعی در جذب مخاطب و همچنین گسترش خرید انلاین فرش دارند. هزینه درفضای مجازی میتواند دراینده بسیار به شرکت های تولیدی کمک کند.

بی شک با نگرشی که شرکت های تولیدی نسبت به اینده دارند بازارفرش ایران را در اینده نه چندان دور در بازاریابی فضای دیجیتال میبینند.امروزه در کشور ایران با خدماتی که وزارت ارتباطات در گسترش اینترنت و فضای مجازی ایجاد کرد  فرصت های بینظیری در کشور برای  فروش اینترنتی ایجاد شده است . مزیت گسترش فروش اینترنتی این است که عمدتا افراد جوان در این رشته فعالیت دارند بنابراین میتواند به کم کردن بیکاری و همچنین کاهش تبعات اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان کمک شایان کند





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: